joi, 24 iunie 2010

Pateu rapid (din ficăței de pasare)

Pe scurt, ca să compensăm pentru pâinea de ieri:
  • 300 g ficăței de pui
  • 2 cepe mici sau una medie (albă, roșie, de care-aveți)
  • 1 morcov mic
  • 1/2 ardei (dacă vă place, mie nu mi-a plăcut, de data asta)
  • cimbru și piper după gust
  • sare
  • 3 linguri ulei sau unt (dacă n-aveți ulei, pentru ca ați uitat, ca mine, să cumpărați)
  • 1-1 1/2 pahar de vin (alb sau roșu, de care beți de obicei)


Călim la foc mic ceapa și ardeiul tăiate cubulețe și morcovul ras (puteți să le dați și prin chopper, dacă stau să mă gândesc mai bine, că ieri nu mi-a trecut prin cap).
Când sunt călite, adaugăm ficățeii, piperul și cimbrul și lăsăm tot la foc mic, vreo 20 minute, turnând și putina apă (dacă e nevoie) sau, și mai bine, vin (la sfârșit, după ce scade zeama lăsată de ficăței).
De la bunica citire: nu sărați ficățeii până nu-s gata, că se amărăsc.
După ce am stins focul, lăsăm 5 minute la răcit, trântim totul în blender, facem bzzzzzzzzzzzzzzzz până obținem o pastă.
Eu n-am pus sare în pateu, dar voi faceți după pofta inimii. A durat 30 de minute, plus coafatul și si machiatul pentru poză, adică încă 5.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu